FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Kolonizacja
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Forum Gry atomroachescom Strona Główna » Nowe pomysły » Kolonizacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Detaus
Jebany spamer!



Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


 Post Wysłany: Nie 11:24, 18 Cze 2006    Temat postu: Kolonizacja

Czy nie za szybko kolonizujemy planety?

Przy tym tempie za tydzień będziemy mieli skolonizowaną całą mapę. Wtedy każdy będzie miał masę planet, których rozbudowa zajmie wiele godzin. Jaka jest Twoja strategia? (1) Czyli ile planet przewidujesz które każdy gracz będzie posiadał? (2) Przy jakiej ilości planet rozpoczną się walki?
Mogą być dwa kierunki rozwoju gry:
- Maksymalnie wiele planet. Ma to swoja wadę w postaci dużej ilości czasu przeznaczonego na grę, bo planety te trzeba będzie rozbudowywać. Przydałąby się wyedy jakaś kolejka budowania - czyli każda nowa skolonizowana planeta zaczyna sama się automatycznie rozbudowywać wg. założeń przedstawionych przez gracza (założenia gracz może zrobić raz na wszystkie nowe planety - nie musi tego zmieniać przy kolonizowaniu każdej kolejnej planety)
- Mało planet ale walki w celu odbicia planet przeciwnika. Gracze mieli by mało planet i w związku z tym musieliby szybko rozpocząć walkę w celu pozyskiwania planet na przeciwniku. Obecna mapa i wielość wolnych planet nie sprzyja temu rozwojowi.

Moja propozycja:
Obecnie kolonizator kosztuje dość niewiele: 5k/5k. Uzależnij cenę kolonizatora od ilości posiadanych planet, ilości posiadanych kolonizatorów i od produkcji na planetch. Czyli pierwszy kolonizator kosztuje tyle ile możesz wytworzyć surowców w ciągu 12h (bo mniej więcej tyle czasu musiałem zbierać na swój pierwszy kolonizator). Każdy kolejny kolonizator kosztowałby dodatkowe 3h więcej produkcji.
cena_kolonizatora = ogolna_produkcja_w_ciugu_h * (9h + 3 * (ilość_posiadanych_planet + ilość_posiadanych_kolonizatorów))
Jeżeli chcesz aby zachować zasadę że kolonizator kosztuje tyle samo w obu rodzajach surowców, to:
ogólna_produkcja_w_ciągu_h = min(ogólna_produkcja_w_ciągu_h_kryształu, ogólna_produkcja_w_ciągu_h_metalu)
Dodatkowo wtedy musisz przypisać do konkretnego kolonizatora ile on kosztował, aby rozłożenie go na surowce zwracało odpowiednią kwotę surowców (proponowałbym wtedy też zmniejszyć karę za rozłożenie do nie więcej niż 10%).
Do całego tego procesu mógłbyś dodać badanie które będzie odpowiedzialne za skracanie czasu potrzebnego do wybudowania kolejnych kolonizatorów.
Wiadomo że wojownicze żółwiki ninja, które będą walczyły dla sojuszu na wczesnych etapach gry mają tyły w planetach (patrz DarekD na AW). Można więc też uwzględnić w czasie potrzebnym na wybudowanie kolonizatora PL gracza, tak aby opłacało się tracić flotę na początku gry, gdyż przyniesie to korzyść w postaci szybszej kolonizacji. Na AW korzyść w postaci 1SU na początku jest ok, ale po kilku PL ma się to już nijak do kosztów poniesionych na wybudowanie floty.
Ogólnie granie na ilość planet nie powinno być opłacalne - lepiej będzie walczyć i przejmować planety, które ktoś inny skolonizował.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Yasioo
Rozgadany



Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


 Post Wysłany: Nie 11:31, 18 Cze 2006    Temat postu:

te 12 godzin troche bez sensu jest w ten sposob po co rozwijac planety na pcozatku?? Razz
tylko sie bedzie czekalo po 12 godzin az nowy kolonizator bedzie Wink
ewentualnie bardzo minimalnie planety sie rozwijac bedzie Wink
trzeba by bylo jakas koprupcje zrobic lub cos w tym rodzaju co by zmniejszalo wydajnosc wszystkich planet wraz ze wzrostem ich liczbenosci Wink
ogolnie wydaje mi sie ze poprostu ten wszechswiat jest za duzy na taka ilosc graczy jaka teraz jest ;P

a jesli chcesz zwolnic kolonizacje to w sumie podwoic ceny colony shipow Wink
no i proponowalbym by kolonizator kosztowal tez 1 populacji Wink ... oraz przy niszczeniu go na planecie oddawal 1 pop


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
DarkRother
Administrator



Dołączył: 08 Cze 2006
Posty: 425
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Węgierska Górka

 Post Wysłany: Nie 13:09, 18 Cze 2006    Temat postu:

Ogranicznik jest naturalny.... teraz wam sie zdaje ze jest duzo planet bo jestesmy bardzo rozsypani ale normalnie nie bedzie tyle miejsc Wink

A ogranicznik jest taki....

Albo kolonizujesz 4 nowe planety albo wydajesz na obrone starych.... wybierajac 1 opcje stracisz nowe planety na 100% i ktos bedzie mial ladne planetki i tylko sobie je zabezpieczy bo on wydawal nie na nowe planetki tylko na armie.

Wiec albo sie sam ograniczysz albo giniesz bo ktos ci 1 dnia polowe planetek pojedzie Cool

Wiec panowie niedlugo zbroic sie bo Dragon zacznie latac jak tylko rozwinie napedy Twisted Evil


2 sprawa to bedzie jeszcze 2 ograniczenie zwiazane z sprawami finansowymi planety.... ale to niespodzianka bedzie Wink


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Morkol
Rozgadany



Dołączył: 08 Cze 2006
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


 Post Wysłany: Nie 13:21, 18 Cze 2006    Temat postu:

odbrym pomysłem mogła by być korupcja/morale które rosną/spadają wraz z odległościa od HS i ilością planet, (zwalczane nauką i ilościa stacionującej foty, obrony na planetach).

Przydałą by sie także możliwość niszczena planet do zera, czyli że nie musisz brac od kogo planety, mozena z niej zrobić po porstu free Very Happy.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
DarkRother
Administrator



Dołączył: 08 Cze 2006
Posty: 425
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Węgierska Górka

 Post Wysłany: Nie 13:37, 18 Cze 2006    Temat postu:

morale od obrony sa nawet dobrym pomyslem Smile... zobaczymy jak to sie skompiluje z moim.

A od odleglosci to raczej nie bo gra zaklada wlasnie wolnosc w lataniu sobie po kosmosie.... bo nie zawsze ktos moze miec wroga frakcje blisko siebie.... Smile


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Morkol
Rozgadany



Dołączył: 08 Cze 2006
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


 Post Wysłany: Nie 14:02, 18 Cze 2006    Temat postu:

no i jeszcze mój pomysł na rozwuj planet mógłby znacznie zwolnic zodbywanie nowych... zwłaszcza że tedy jeszcze mozna podnies koszty CS Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
DarekD
Bywalec



Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


 Post Wysłany: Nie 18:04, 18 Cze 2006    Temat postu:

no ogólnie to ok ale to są opcje dobre dla ludzi logujących sie do gry w tym samym czasie, a co bedzie z tymi co zaloguja sie tydzień albo jeszcze później po rozpoczęciu? powinna byc jakas opcja podobna jak w AW (dodatkowa kasa na planecie czy ilość surowców) w przeciwnym razi Ci cosie logują później nie maja żadnych szans z tymi co się rozwijają od początku gry.
Druga sprawa, dobry pomysł z tym morale, flota oddalajaca sięod bazy powinna tracić na sile ognia/walki naturalne zużycj\ie sprzętu i zmęczenie ludzi;)


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
DarkRother
Administrator



Dołączył: 08 Cze 2006
Posty: 425
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Węgierska Górka

 Post Wysłany: Nie 19:21, 18 Cze 2006    Temat postu:

Nom wiadomo ze bedzie dosilenie nowych graczy.

Ale morale floty wykluczone... tak ja mowilem musi byc pelna swoboda w lataniu po cale mapie bo inaczej jak ktos sie znajdzie w otoczeniu kolegow to na starcie juz wie ze nie powalczy....

ale morale popkow to popieram Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Yasioo
Rozgadany



Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


 Post Wysłany: Nie 21:16, 18 Cze 2006    Temat postu:

a to ze colony ship bierze 1 pop?? Wink
w koncu wysadza 1 pop to niech i bierze Wink


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Morkol
Rozgadany



Dołączył: 08 Cze 2006
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


 Post Wysłany: Pon 10:30, 19 Cze 2006    Temat postu:

tez o tym mowiłem .. co z nim Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Leszko
Rozgadany



Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Bełchatów

 Post Wysłany: Pon 12:14, 19 Cze 2006    Temat postu:

ale wtedy nie oplacalo by ci sie budowac kolonow na planetach z wysokim popem .. spore ograniczenie by bylo .. i wolniejszy rozwoj

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Yasioo
Rozgadany



Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


 Post Wysłany: Pon 13:23, 19 Cze 2006    Temat postu:

no chyba o to chodzilo?? Razz

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
DarkRother
Administrator



Dołączył: 08 Cze 2006
Posty: 425
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Węgierska Górka

 Post Wysłany: Pon 14:46, 19 Cze 2006    Temat postu:

Jeszcze trzeba wziac pod uwage ze system naliczanie pop bedzie zmieniany... i nie wiem czy nie bedzie ogranicznika.

Zobaczymy jak bedzie jak wprowadzi sie naturalne ekonomiczne ograniczniki posiadania planet (podatki, morale itp).

Na razie zostanie jak jest do konca bety i sie zobaczy.

Pytanie za 100 pt. do niebieskich.... szykujecie sie do wojny?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Yasioo
Rozgadany



Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


 Post Wysłany: Pon 16:39, 19 Cze 2006    Temat postu:

moze max pop = ilosc domow?? Wink
i przyrost uzalezniony od tego ile wolnego miejsca jest??

ogolnie mysle o tkaim rozwiazaniu jak w MOO tylko ze tam nie am domow a rozmiar planety Wink


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
DarkRother
Administrator



Dołączył: 08 Cze 2006
Posty: 425
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Węgierska Górka

 Post Wysłany: Pon 20:14, 19 Cze 2006    Temat postu:

Myslelismy juz z Morkolem o tym.

Ale nie jestem do konca przekonany bo nie chcilbym ograniczac wielkosci populacji od badan a jakby mieszkaniami jeszcze zwiekszac max popka to sie zastanawiam jak to w algorytmie rozwiazac zeby to logiczn bylo i w miare swobodne.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Yasioo
Rozgadany



Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


 Post Wysłany: Pon 20:47, 19 Cze 2006    Temat postu:

no proponowalbym jakas funkcje kwadratowa Wink
przyrost bylby najwiekszy jakby 50% domow bylo wolne a bardzo wolny przy bardzo malej jak i przy bardzo duzej popce Wink

no tak jak w MOO Wink

badania moglyby troche podnosic funkcje kwadratowa do gory na osi y Wink


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
DarkRother
Administrator



Dołączył: 08 Cze 2006
Posty: 425
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Węgierska Górka

 Post Wysłany: Wto 1:25, 20 Cze 2006    Temat postu:

tylko w moo to sie bardzo szybko zaludniaja i lipka Razz

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Detaus
Jebany spamer!



Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


 Post Wysłany: Wto 1:32, 20 Cze 2006    Temat postu:

Co to jest "moo"? I gdzie to znaleźć?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
DarkRother
Administrator



Dołączył: 08 Cze 2006
Posty: 425
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Węgierska Górka

 Post Wysłany: Wto 1:41, 20 Cze 2006    Temat postu:

Master of Orion Smile

kult gra ;]

w necie moo1 i moo2 znajdziesz wszedzie. a 3 to na kazie albo czyms


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Detaus
Jebany spamer!



Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


 Post Wysłany: Wto 8:44, 20 Cze 2006    Temat postu:

No nie - trzeba było tak odrazu Smile W Oriona2 to gram co najmniej raz w roku - a w trójkę nie zabradzo mi podchodzi Smile

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Leszko
Rozgadany



Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Bełchatów

 Post Wysłany: Wto 10:05, 20 Cze 2006    Temat postu:

help pewnie ze sie nie szykujemy .. jak mnie zaatakujesz to cie pokonam Very Happy tylko wpierw powiedz kiedy mnie bedziesz atakowal Razz ..

a co do popki to lepiej zeby nie bylo ograniczenia a lepiej wprowadzic cos innego spowalniajacego rozwoj .. choc z drugiej strony majac duzo planet szyciej sie je straci Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Forum Gry atomroachescom Strona Główna » Nowe pomysły » Kolonizacja
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group