Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Detaus
Jebany spamer!
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 11:24, 18 Cze 2006 Temat postu: Kolonizacja |
|
|
Czy nie za szybko kolonizujemy planety?
Przy tym tempie za tydzień będziemy mieli skolonizowaną całą mapę. Wtedy każdy będzie miał masę planet, których rozbudowa zajmie wiele godzin. Jaka jest Twoja strategia? (1) Czyli ile planet przewidujesz które każdy gracz będzie posiadał? (2) Przy jakiej ilości planet rozpoczną się walki?
Mogą być dwa kierunki rozwoju gry:
- Maksymalnie wiele planet. Ma to swoja wadę w postaci dużej ilości czasu przeznaczonego na grę, bo planety te trzeba będzie rozbudowywać. Przydałąby się wyedy jakaś kolejka budowania - czyli każda nowa skolonizowana planeta zaczyna sama się automatycznie rozbudowywać wg. założeń przedstawionych przez gracza (założenia gracz może zrobić raz na wszystkie nowe planety - nie musi tego zmieniać przy kolonizowaniu każdej kolejnej planety)
- Mało planet ale walki w celu odbicia planet przeciwnika. Gracze mieli by mało planet i w związku z tym musieliby szybko rozpocząć walkę w celu pozyskiwania planet na przeciwniku. Obecna mapa i wielość wolnych planet nie sprzyja temu rozwojowi.
Moja propozycja:
Obecnie kolonizator kosztuje dość niewiele: 5k/5k. Uzależnij cenę kolonizatora od ilości posiadanych planet, ilości posiadanych kolonizatorów i od produkcji na planetch. Czyli pierwszy kolonizator kosztuje tyle ile możesz wytworzyć surowców w ciągu 12h (bo mniej więcej tyle czasu musiałem zbierać na swój pierwszy kolonizator). Każdy kolejny kolonizator kosztowałby dodatkowe 3h więcej produkcji.
cena_kolonizatora = ogolna_produkcja_w_ciugu_h * (9h + 3 * (ilość_posiadanych_planet + ilość_posiadanych_kolonizatorów))
Jeżeli chcesz aby zachować zasadę że kolonizator kosztuje tyle samo w obu rodzajach surowców, to:
ogólna_produkcja_w_ciągu_h = min(ogólna_produkcja_w_ciągu_h_kryształu, ogólna_produkcja_w_ciągu_h_metalu)
Dodatkowo wtedy musisz przypisać do konkretnego kolonizatora ile on kosztował, aby rozłożenie go na surowce zwracało odpowiednią kwotę surowców (proponowałbym wtedy też zmniejszyć karę za rozłożenie do nie więcej niż 10%).
Do całego tego procesu mógłbyś dodać badanie które będzie odpowiedzialne za skracanie czasu potrzebnego do wybudowania kolejnych kolonizatorów.
Wiadomo że wojownicze żółwiki ninja, które będą walczyły dla sojuszu na wczesnych etapach gry mają tyły w planetach (patrz DarekD na AW). Można więc też uwzględnić w czasie potrzebnym na wybudowanie kolonizatora PL gracza, tak aby opłacało się tracić flotę na początku gry, gdyż przyniesie to korzyść w postaci szybszej kolonizacji. Na AW korzyść w postaci 1SU na początku jest ok, ale po kilku PL ma się to już nijak do kosztów poniesionych na wybudowanie floty.
Ogólnie granie na ilość planet nie powinno być opłacalne - lepiej będzie walczyć i przejmować planety, które ktoś inny skolonizował.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
Yasioo
Rozgadany
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 11:31, 18 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
te 12 godzin troche bez sensu jest w ten sposob po co rozwijac planety na pcozatku??
tylko sie bedzie czekalo po 12 godzin az nowy kolonizator bedzie
ewentualnie bardzo minimalnie planety sie rozwijac bedzie
trzeba by bylo jakas koprupcje zrobic lub cos w tym rodzaju co by zmniejszalo wydajnosc wszystkich planet wraz ze wzrostem ich liczbenosci
ogolnie wydaje mi sie ze poprostu ten wszechswiat jest za duzy na taka ilosc graczy jaka teraz jest ;P
a jesli chcesz zwolnic kolonizacje to w sumie podwoic ceny colony shipow
no i proponowalbym by kolonizator kosztowal tez 1 populacji ... oraz przy niszczeniu go na planecie oddawal 1 pop
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
DarkRother
Administrator
Dołączył: 08 Cze 2006
Posty: 425
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Węgierska Górka
|
Wysłany: Nie 13:09, 18 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Ogranicznik jest naturalny.... teraz wam sie zdaje ze jest duzo planet bo jestesmy bardzo rozsypani ale normalnie nie bedzie tyle miejsc
A ogranicznik jest taki....
Albo kolonizujesz 4 nowe planety albo wydajesz na obrone starych.... wybierajac 1 opcje stracisz nowe planety na 100% i ktos bedzie mial ladne planetki i tylko sobie je zabezpieczy bo on wydawal nie na nowe planetki tylko na armie.
Wiec albo sie sam ograniczysz albo giniesz bo ktos ci 1 dnia polowe planetek pojedzie
Wiec panowie niedlugo zbroic sie bo Dragon zacznie latac jak tylko rozwinie napedy
2 sprawa to bedzie jeszcze 2 ograniczenie zwiazane z sprawami finansowymi planety.... ale to niespodzianka bedzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Morkol
Rozgadany
Dołączył: 08 Cze 2006
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 13:21, 18 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
odbrym pomysłem mogła by być korupcja/morale które rosną/spadają wraz z odległościa od HS i ilością planet, (zwalczane nauką i ilościa stacionującej foty, obrony na planetach).
Przydałą by sie także możliwość niszczena planet do zera, czyli że nie musisz brac od kogo planety, mozena z niej zrobić po porstu free .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
DarkRother
Administrator
Dołączył: 08 Cze 2006
Posty: 425
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Węgierska Górka
|
Wysłany: Nie 13:37, 18 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
morale od obrony sa nawet dobrym pomyslem ... zobaczymy jak to sie skompiluje z moim.
A od odleglosci to raczej nie bo gra zaklada wlasnie wolnosc w lataniu sobie po kosmosie.... bo nie zawsze ktos moze miec wroga frakcje blisko siebie....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Morkol
Rozgadany
Dołączył: 08 Cze 2006
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 14:02, 18 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
no i jeszcze mój pomysł na rozwuj planet mógłby znacznie zwolnic zodbywanie nowych... zwłaszcza że tedy jeszcze mozna podnies koszty CS
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
DarekD
Bywalec
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 18:04, 18 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
no ogólnie to ok ale to są opcje dobre dla ludzi logujących sie do gry w tym samym czasie, a co bedzie z tymi co zaloguja sie tydzień albo jeszcze później po rozpoczęciu? powinna byc jakas opcja podobna jak w AW (dodatkowa kasa na planecie czy ilość surowców) w przeciwnym razi Ci cosie logują później nie maja żadnych szans z tymi co się rozwijają od początku gry.
Druga sprawa, dobry pomysł z tym morale, flota oddalajaca sięod bazy powinna tracić na sile ognia/walki naturalne zużycj\ie sprzętu i zmęczenie ludzi;)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
DarkRother
Administrator
Dołączył: 08 Cze 2006
Posty: 425
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Węgierska Górka
|
Wysłany: Nie 19:21, 18 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Nom wiadomo ze bedzie dosilenie nowych graczy.
Ale morale floty wykluczone... tak ja mowilem musi byc pelna swoboda w lataniu po cale mapie bo inaczej jak ktos sie znajdzie w otoczeniu kolegow to na starcie juz wie ze nie powalczy....
ale morale popkow to popieram
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Yasioo
Rozgadany
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 21:16, 18 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
a to ze colony ship bierze 1 pop??
w koncu wysadza 1 pop to niech i bierze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Morkol
Rozgadany
Dołączył: 08 Cze 2006
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 10:30, 19 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
tez o tym mowiłem .. co z nim
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Leszko
Rozgadany
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: Pon 12:14, 19 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
ale wtedy nie oplacalo by ci sie budowac kolonow na planetach z wysokim popem .. spore ograniczenie by bylo .. i wolniejszy rozwoj
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Yasioo
Rozgadany
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 13:23, 19 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
no chyba o to chodzilo??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
DarkRother
Administrator
Dołączył: 08 Cze 2006
Posty: 425
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Węgierska Górka
|
Wysłany: Pon 14:46, 19 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Jeszcze trzeba wziac pod uwage ze system naliczanie pop bedzie zmieniany... i nie wiem czy nie bedzie ogranicznika.
Zobaczymy jak bedzie jak wprowadzi sie naturalne ekonomiczne ograniczniki posiadania planet (podatki, morale itp).
Na razie zostanie jak jest do konca bety i sie zobaczy.
Pytanie za 100 pt. do niebieskich.... szykujecie sie do wojny?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Yasioo
Rozgadany
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 16:39, 19 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
moze max pop = ilosc domow??
i przyrost uzalezniony od tego ile wolnego miejsca jest??
ogolnie mysle o tkaim rozwiazaniu jak w MOO tylko ze tam nie am domow a rozmiar planety
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
DarkRother
Administrator
Dołączył: 08 Cze 2006
Posty: 425
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Węgierska Górka
|
Wysłany: Pon 20:14, 19 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Myslelismy juz z Morkolem o tym.
Ale nie jestem do konca przekonany bo nie chcilbym ograniczac wielkosci populacji od badan a jakby mieszkaniami jeszcze zwiekszac max popka to sie zastanawiam jak to w algorytmie rozwiazac zeby to logiczn bylo i w miare swobodne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Yasioo
Rozgadany
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 20:47, 19 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
no proponowalbym jakas funkcje kwadratowa
przyrost bylby najwiekszy jakby 50% domow bylo wolne a bardzo wolny przy bardzo malej jak i przy bardzo duzej popce
no tak jak w MOO
badania moglyby troche podnosic funkcje kwadratowa do gory na osi y
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
DarkRother
Administrator
Dołączył: 08 Cze 2006
Posty: 425
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Węgierska Górka
|
Wysłany: Wto 1:25, 20 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
tylko w moo to sie bardzo szybko zaludniaja i lipka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Detaus
Jebany spamer!
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 1:32, 20 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Co to jest "moo"? I gdzie to znaleźć?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
DarkRother
Administrator
Dołączył: 08 Cze 2006
Posty: 425
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Węgierska Górka
|
Wysłany: Wto 1:41, 20 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Master of Orion
kult gra ;]
w necie moo1 i moo2 znajdziesz wszedzie. a 3 to na kazie albo czyms
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Detaus
Jebany spamer!
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 8:44, 20 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
No nie - trzeba było tak odrazu W Oriona2 to gram co najmniej raz w roku - a w trójkę nie zabradzo mi podchodzi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Leszko
Rozgadany
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: Wto 10:05, 20 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
help pewnie ze sie nie szykujemy .. jak mnie zaatakujesz to cie pokonam tylko wpierw powiedz kiedy mnie bedziesz atakowal ..
a co do popki to lepiej zeby nie bylo ograniczenia a lepiej wprowadzic cos innego spowalniajacego rozwoj .. choc z drugiej strony majac duzo planet szyciej sie je straci
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|